17 juli 2014 Furnace Creek - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Petra Zwijnenberg - WaarBenJij.nu 17 juli 2014 Furnace Creek - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Petra Zwijnenberg - WaarBenJij.nu

17 juli 2014 Furnace Creek - Las Vegas

Door: Melanie en Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

We hadden gisteravond bedacht om vanmorgen vroeg te vertrekken om de ergste hitte te vermijden. Om 6.15 uur liepen we door het mooie parkje van Furnace Creek Ranche op weg naar het ontbijt en wat bleek.... het was nog steeds 45'C. Pfffffffff.
Om 7.15 vertrokken we met Chevy naar Badwater basin. Dit ligt bijna 86 meter onder de zeespiegel en is daarmee het laagste punt in de USA. We hebben even op de zoutvlakte gelopen. Het leek alsof je op sneeuw liep, alleen was 't een beetje warmer.
Daarna zijn we doorgereden naar Zabriskie Point. Vanaf hier heb je een fantastisch uitzicht over onder andere gouden rotsgolven. Ons derde doel van de dag was Dante's View. We keken hier op de vallei en op Badwater. Een adembenemend uitzicht!
Vervolgens doorgereden naar Las Vegas. Bij het binnenrijden van de drukke stad zagen we de eerste enorm grote hotels al aan ons voorbij trekken. Na inchecken werden we geconfronteerd met het neerstorten van de vlucht van Malaysia Airlines. Dat was even een schok om te verwerken.
Vanavond gaan we naar Fremont Street, om te kijken wat we daar kunnen beleven.
Morgen meer.