14 juli 2014 San Francisco - Oakhurst - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Petra Zwijnenberg - WaarBenJij.nu 14 juli 2014 San Francisco - Oakhurst - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Petra Zwijnenberg - WaarBenJij.nu

14 juli 2014 San Francisco - Oakhurst

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen (uiteraard) weer vroeg vertrokken. Ons rode vriendinnetje volgegooid met ijsklontjes en zorgen dat we voor de spits San Francisco uitrijden.
We gaan op weg naar Yosemite National Park. Daar gaan we Glacier Point en Mariposa Grove bezoeken. Bij Glacier Point heb je een heel mooi uitzicht over het Yosemite-dal. Om daar te komen moet je een steile weg met vele bochten nemen. Langs de kant van de weg kwamen we een bord tegen met daarop: "turn off airco". Nou ja, dat doe je dan natuurlijk keurig. Buiten 102 graden Fahrenheit, in de auto binnen de kortste keren ook. Op een of andere manier werden de stoelen in de auto flink verwarmd en begonnen onze achterwerken langzaam te smelten. Op zoek dus naar een knopje om dit uit te schakelen. Hm, niet gevonden, dus snel de airco weer aan!
Mariposa Grove is een bos met vele indrukwekkende reuze sequoia's, waarvan er verschillende meer dan 2000 jaar oud zijn. We waren hier nét te laat om met de tour mee te gaan, dus zijn we op eigen houtje aan onze eigen tour begonnen, met als resultaat een paar mooie foto's waaronder het ultieme toeristische plaatje natuurlijk.
Na dit alles bezocht te hebben werd het tijd om richting hotel te rijden en onze welverdiende Budweiser op te eisen.
Morgen vervolgen we onze reis en rijden naar Visalia.

• 15 Juli 2014 - 10:55

Erwin:

Gelukkig valt er nog eea te smelten, wat een geluk!

Have fun ;-)))))

Grote vanuit Hongarije

• 15 Juli 2014 - 11:52

Pa En Ma:

geweldige foto's en een prachtige natuur. komt ons heel bekend voor