12 juli 2014 Santa Maria - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Petra Zwijnenberg - WaarBenJij.nu 12 juli 2014 Santa Maria - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Petra Zwijnenberg - WaarBenJij.nu

12 juli 2014 Santa Maria - San Francisco

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag weer vroeg opgestaan. We gaan van Santa Maria via de Pacific Coast Highway naar San Francisco. Nadat we ons " rode kindje" ingesnoerd hadden konden op weg.
Onze eerste stop zal elephant seal point zijn. Hier komen van juni tot november jonge zeeolifanten aan land om te rusten. Tijdens deze rustperiode wisselen ze ook hun zomervacht voor een wintervacht. Even rondgekeken maar niet te lang want die beesten stinken, niet normaal! Ook kropen een groot aantal squirrels om je voeten. Hele brutale kleine beestjes.
Verder over de kustweg waar we konden genieten van prachtige uitzichten.
Aan het einde kwamen we op de 17 mile drive, een weg die langs verlaten stranden, cipressen- en naaldwouden en ook peperdure huizen en golfterreinen leidt.
Daarna het laatste stuk naar ons hotel in San Francisco. Het einde van een geslaagde rit. Morgen maar eens San Francisco ontdekken.

• 13 Juli 2014 - 11:36

Fam Zwijnenberg:

Stonken de beesten of.....
    Veel plezier en af en toe doucheen

• 13 Juli 2014 - 11:52

Ans:

Vakantie en dan elke dag vroeg opstaan! Wat is trouwens vroeg, in jullie ogen? 6 uur?
    Squirrels, dat zijn toch grondeekhoorns , waarvan Bep in Indonesië dacht dat het ratten waren?
    Ans x x x. x x x

• 13 Juli 2014 - 16:32

Melanie:

Vroeg opstaan is inderdaad rond een uur of 6.